چکیده :

در اين پژوهش تاثير تعاملي آموزش راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي و سبك هاي شناختي بر عملكرد ح ل مسئله رياضي دانش آموزان سال سوم دبيرستان رشته رياضي فيزيك مورد بررسي قرار گرفته است. در اين راستا، 111 نفر از دانش آموزان رشته رياضي فيزيك سال سوم دبيرستان شهر خو ي به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي در دو گروه آزمايشي و دو گروه كنترل قرار گرفتند. ابتدا از آزمودني ها پيش آزمون حل مسئله رياضي به عمل آمد. سپس به آزمودني ها به مدت 16 جلسه 90 دقيقه اي راهبردهاي خودتنظيمي آموزش داده شد. سپس پس آزمون ح ل مسئله رياضي اجرا شد. يافته هاي پژوهشي نشان داد كه عملكرد حل مسئله رياضي دان شآموزان بر اثر آموزش راهبردهاي خود تنظيمي افزايش مي يابد. عملكرد حل مسئله رياضي دانش آموزان با توجه به آموزش راهبردهاي خودتنظيمي و سبك شناختي همگرا و جذب كننده افزايش يافت. عملكرد ح ل مسئله رياضي (سطح مفهومي) دان ش آموزان با توجه به آموزش راهبردهاي خودتنظيمي و سبك شناختي همگرا و جذب كننده افزايش نيافت ولي عم لكرد حل مسئله رياضي (سطح راهبردي) دان شآموزان با توجه به آموزش راهبردهاي خودتنظيمي و سبك شناختي همگرا و جذب كننده افزايش يافت.

کلید واژگان :

راهبردهاي خودتنظيمي ، سب ك هاي شناختي ، عملكرد حل مس اله، دانش آموزان.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک