چکیده :

هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه تجربه بازی، خودکارآمدی دیجیتالی و چالش‌های معلمان مدارس ابتدایی با به‌کارگیری یادگیری مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای بوده است. برای رسیدن به این هدف از روش پژوهش همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان مدارس ابتدایی شهرستان تبریز بود که 122 نفر از بین این جامعه با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها از این نمونه، از پرسشنامه خودکارآمدی دیجیتالی دانش‌آموز محور، پرسشنامه محقق ساخته تجربه بازی‌های رایانه‌ای معلمان و همچنین از پرسشنامه محقق ساخته چالش‌های درونی به‌کارگیری یادگیری مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای استفاده شده است. نتایج نشان دادند که بین میزان تجربه بازی‌های رایانه‌ای معلمان و به‌کارگیری این بازی‌ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، بین خودکارآمدی بازی‌های رایانه‌ای و به‌کارگیری آن‌ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین بین خودکارآمدی بازی‌های رایانه‌ای معلمان و چالش‌های درونی معلمان در به‌کارگیری این بازی‌ها رابطه منفی و معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج، حمایت مدارس در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد شده است.

کلید واژگان :

بازی‌های دیجیتال؛ خودکارآمدی دیجیتالی؛ یادگیری مبتنی بر بازی‌های دیجیتالی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک