چکیده :

در سال¬های اخیر پیشرفت مربوط به تکنولوژی اطلاعات، باعث تحول صنعت بانکداری در حوزه بانکداری الکترونیک شده است. خصوصا پیشرفت در تکنولوژی بی¬سیم و ارایه¬ی بانکداری موبایل، انعطاف¬پذیری زمانی و مکانی در استفاده از خدمات بانکداری را برای مشتریان فراهم آورده است. از این¬رو، هدف از این تحقیق، شناسایی و تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل در سیستم بانکداری با استفاده از معادلات ساختاری می¬باشد. برای شناسایی عوامل کیفی موثر از300 نفر مشتری در بین یک بانک دولتی (ملی) و سه بانک خصوصی (پارسیان، اقتصاد نوین و سینا)، در شهر تبریز بهره گرفته شد. در این تحقیق، ابتدا از تحلیل عامل اکتشافی برای تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل استفاده شد که چهار عامل کارکردگرایی، خدمات مشتری، محتوا، طراحی واسط انتخاب شد که سپس از بسته نرم¬افزاری لیزرل برای تعیین میزان تاثیر هریک از عوامل تعیین شده استفاده شد که یافته¬های پژوهش حاکی از آن است، که خدمات مشتری را به عنوان عامل مهم تاثیرگذار بر اثربخشی بانکداری مویابل تعیین شد.

کلید واژگان :

بانکداری موبایل، معادلات ساختاری، کارکردگرایی، خدمات مشتری، محتوا، طراحی واسط.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک