چکیده :

گردشگری فیلم از دهه 0991 مورد توجه قرار گرفته است و برخی کشورها فعالانه در ترویج آن تلاش کردهاند. هدف این مقاله اولویتبندی فعالیتهای بازاریابی گردشگری فیلم است. بدین منظور از مدل فرصت- های بازاریابی گردشگری فیلم هادسون و ریچی استفاده شده است. در این پژوهش که از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است جامعۀ آماری تهیه کنندگان فیلم و سریال شهر تهران و ابزار سنجش، پرسشنامه است که به روش نمونه گیری قضاوتی و گلوله برفی توزیع شده است. از ۰1 پرسشنامه توزیع شده، ۷۴ عدد مؤثر بوده است؛ داده ها با نرم افزار SPSS تحلیل شده است. طبق نتایج آزمون تی تک گروهی، همه مولفهها از سطح اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و نتیجه اولویتبندی مولفه ها با استفاده از آزمون فریدمن حاکی از آن است که استفاده کردن از تأثیر فیلم اولویت نخست را داراست. اطلاع رسانی به عموم با استفاده از رسانه، تشویق استودیوها/شرکت های فیلمسازی برای ساختن فیلم در لوکیشن، و ترویج لوکیشن فیلم به ترتیب در اولویت های بعدی هستند. شاخص های هر یک از این مولفه ها نیز اولویت بندی شده است.

کلید واژگان :

بازاریابی، فیلم، تهیه کنندگان فیلم و سریال، گردشگری فیلم.



ارزش ریالی : 250000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک