چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، مقایسه¬ی اشتیاق برای برقراری ارتباط در نوجوانان علاقه¬مند به سبک¬های مختلف بازی‌های رایانه¬ای بود ای بود. روش این پژوهش، توصیفی از نوع علی- مقایسه¬ای بود. جامعه¬ آماری آن را کلیه نوجوانان و جوانان پسر مراجعه‌کننده به گیم نت¬های شهر زاهدان که شامل 25 گیم¬نت بودند، تشکیل مي‌‌دادند. روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای چندمرحله‌ای بود که هشت گیم¬نت به ‌صورت قرعه‌کشی انتخاب و سپس، از بین مراجعه‌کنندگان به گیم نت¬های مورد نظر، نمونه مورد نظر که شامل 156 نفر بودند به‌ صورت تصادفی ساده (قرعه‌کشی) از بین اسامی موجود در گیم نت انتخاب شدند. به‌ منظور گردآوری اطلاعات از پرسش‌نامه اشتیاق برای برقراری ارتباط مک کروسکی استفاده گردید. نتایج تحلیل واریانس یک‌راهه نشان داد که بین اشتیاق برای برقراری ارتباط در گروه¬های مختلف علاقه¬مند به سبک¬های بازی رایانه‌ای (آنلاین گسترده¬ تیمی، انفرادی و ترکیبی)، تفاوت معناداری در سطح (01/0 P≤) اطمینان وجود دارد. بدین ترتیب که مخاطبان علاقه¬مند به سبک بازی آنلاین گسترده تیمی و سبک ترکیبی از اشتیاق به برقراری ارتباط بیشتری نسبت به علاقه¬مندان سبک-های بازی رایانه¬ای انفرادی برخوردار می‌باشند. هم‎چنین، نتایج نشان داد که اشتیاق برای برقراری ارتباط در آزمودنی‌هایی که گیم نت و هر دو مکان منزل و گیم نت را به‌ عنوان محل بازی انتخاب می¬کردند از آزمودنی‌هایی که تنها منزل را به‌ عنوان محل مورد علاقه برای بازی انتخاب می¬کردند، بیشتر بود. لذا با توجه به نتایج این پژوهش، می توان دریافت که هر یک از سبک های بازی های رایانه ای، می تواند تاثیر مختلفی بر مخاطبان خود بگذارد،

کلید واژگان :

اشتیاق برای برقراری ارتباط، بازی رایانه‌ای، سبک بازی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک