چکیده :

چکیده پـژوهش حاضـر بـه منظـور اعتباریـابی پرسشـنامه نیازهــاي مشــاورهاي دانــشآمــوزان دبیرســتانی در حوزههاي مختلـف روانشـناختی، تحصـیلی و شـغلی انجام شد. 734 دانشآموز دختر و پسر پایـه دهـم و یازدهم به روش نمونهگیري تصادفی خوشهاي چنـد مرحله از نواحی چهارگانـه آمـوزش و پـرورش شـهر شــیراز برگزیــده و پرسشــنامه ســنجش نیازهــاي مشاورهاي دانشآموزان دبیرستانی اسکولی را تکمیل کردند. یافتههـا نشـان داد کـه پرسشـنامه سـنجش نیازهاي مشـاوره اي شـامل هفـت عامـل ارتباطـات اجتماعی، برنامهریزي درسـی ، مـوارد حـاد، مشـاوره تحصیلی، ادامه تحصیل، مسائل جنسی و آشـنایی بـا خدمات مشاوره است. ضریب پایایی آلفـاي کرونبـاخ این پرسشنامه 95/0 ،بود، و نیـاز بـه مشـاوره بـراي اطــلاع از شــرایط تحصــیل در دانشــگاه هــا داراي بیشترین میانگین و نیاز بـه مشـاوره بـراي مـواردي مانند سوءاستفاده بدنی، خودکشی، مشـروبات و مـواد مخدر داراي کمترین میانگین هستند.

کلید واژگان :

پرسشـنامه نیازسـنجی مشـاوره، پایایی، روایی، دانشآموزان دبیرستانی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک