شرکتهای موفق، از استراتژیهای شخصیت برند برای شکلدهی به رفتارهای مشتریانشان استفاده مینمایند. این رفتارها به تفاوتهای فرهنگی مشتریان و سازگاری آنها با برند بستگی دارد. لذا در این پژوهش این دو متغیر، به ترتیب بهعنوان متغیرهای تعدیلگر و میانجی در ارتباط میان ادراکات از شخصیت برند و تمایل به خرید در نظر گرفته شد. از میان ابعاد تفاوتهای فرهنگی، بر فردگرایی و اجتناب از عدم اطمینان، تمرکز شد و تاثیر این دو بر رابطه ادراکات از شخصیت برند و تمایل به خرید مطالعه شد. جامعه آماری، مشتریان پنج استان منتخب ایران است که نمونهای تصادفی به تعداد 243 نفر به روش خوشهای از میان آنها انتخاب شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج نشان میدهدکه سازگاری مشتری با برند، نقش میانجی را در رابطه میان شخصیت برند و تمایل به خرید ایفا میکند. بهعلاوه، فردگرایی و اجتناب از عدم اطمینان در جهت مثبت، رابطه سازگاری مشتری با برند و تمایل به خرید را تعدیل میکنند
کلید واژگان :شخصیت برند؛ تفاوتهای فرهنگی؛ سازگاری مشتری با برند؛ تمایل به خرید
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک