چکیده :

مقاله حاضر به منظور بررسی تأثیر هنر در پرورش خلاقیت هنری دانش آموزان و توصیف مکان های آموزش به خصوص در مدارس که ممکن است منجر به خلاقیت شود تدوین یافته است . پس از ارائه مقدمه و مشکل موجود ارتباط علم و هنر رابطه خلاقیت با هنر ، اهداف اصلی و تربیتی هنر ، تعاریف نظری و عملیاتی و همچنین هنر از دیدگاه مختلف تحقیقات داخل کشور و رویکردهای آموزش و پرورش و ... در پایان مقاله نتیجه گیری و پیشنهادات می باشد ارائه شده است . جامعه اسلامی ما بیش از هر زمان دیگر به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد . هر اندازه جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر می شود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر و بیشتر می گردد . به همین دلیل مسأله خلاقیت از مهم ترین مسایل آموزش و پرورش است . با توجه به این امر باید مدیران و معلمان مبتکر و خلاق و توانمند برای مدارس برگزید تا قادر باشند با اتخاذ تدابیر و شیوه های بایسته زمینه ای برای تجلی بروز استعداد ها و خلاقیت های دانش آموزان فراهم آورند . امروزه شاهد رقابت های فشرده جوامع گوناگون برای دست یابی به جدیدترین فناوری و منابع قدرت هستیم . افراد تیز هوش خلاق و صاحبان اندیشه های نو به مثابه گرانبهاترین سرمایه ها از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار هستند . انسان برای خلق نشاط و پویایی در زندگی نیازمند نو آوری و ابتکار است . تا انگیزه ی تنوع طلبی خود را ارضاء و زمینه شکوفایی استعدادها و تواناییهای خویش را فراهم سازد . جامعه ی انسانی برای زنده ماندن و گریز از مرگ وایستایی به تحول و نوع آوری نیاز دارد و آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت فرزندان و آینده ساز ان جامعه از یک سو وظیفه ی فراهم آوردن زمینه ی رشد و پرور ش خلاقیت و نوآوری و همچنین زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور می باشد و از سوی دیگر برای پویایی خود نیازمند بهره مندی از خلاقیت و نوآوری مدیران معلمان و دانش آموزان می باشد .

کلید واژگان :

هنر، خلاقيت،دانش آموزان،کاردستی،موسيقی،خانواده،معلمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک