چکیده :

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت دانشآموختگان فنی ـ مهندسی از برنامۀ درسی تجربهشدة دانشگاه اصفهان است. روش تحقیق در این پژوهش، روش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماري، دانشآموختگان کارشناسی مهندسی ITو مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان، شامل 320نفر است. بهاینمنظور، براي تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد نمونه 170نفر به صورت نمونهگیري طبقهاي متناسب با حجم و بهصورت تصادفی بهعنوان نمونۀ آماري انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه )محققساخته( است و پایایی پرسشنامه از طریق آلفاي کرونباخ 0/90به دست آمد. براي جمعآوري اطلاعات از پرسشنامۀ محققساخته استفاده شده است. نتایج نشان داده است؛ 1ـ در واقع میزان رضایت دانشآموختگان فنی ـ مهندسی از برنامۀ درسی تجربهشده، بیشتر از سطح متوسط است، 2ـ میزان رضایت دانشآموختگان فنی ـ مهندسی از برنامۀ درسی تجربهشده در بعد اهداف، بیشتر از سطح متوسط است، 3ـ میزان رضایت دانشآموختگان فنی ـ مهندسی از برنامۀ درسی تجربهشده در بعد محتوا، بیشتر از سطح متوسط است. 4ـ میزان رضایت دانشآموختگان فنی ـ مهندسی از برنامۀ درسی تجربهشده در بعد روش تدریس، کمتر از سطح متوسط است، 5ـ میزان رضایت دانشآموختگان فنی ـ مهندسی از برنامۀ درسی تجربهشده در بعد ارزشیابی، در سطح متوسط است

کلید واژگان :

برنامۀ درسی تجربهشده، رضایت، دانشآموختگان، فنی ـ مهندسی دانشگاه اصفهان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک