چکیده :

در این تحقیق یک روش عددی بر مبنای جریان حلقوی برای تحلیل آیردینامیکی پهپادهای تغییر شکل پذیر توسعه داده شده است. در کار حاضر ابتدا نتایج حاصل از این روش با نتایج تجربی صحه گذاری شده است و سپس اثر تغییر زاویه‌ی تاب بال، پیچش هندسی در بال و تغییر بازه‌ی بال روی مشخصه‌های آیرودینامیکی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل نشان می‌دهد که تغییر هر سه فاکتور نام برده شده می‌تواند موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی وسیله‌ی پرنده ‌شود. در تغییر زاویه تاب، با افزایش این زاویه نسبت برآ به پسا کاهش می‌یابد که موجب می‌شود پهپاد مورد نظر سرعت و مانور پذیری بالاتری پیدا کند که برای پرنده‌های جنگنده مناسبتر می‌باشد. افزایش بازه‌ی بال موجب افزایش ضریب برآ و همچنین افزایش نسبت برآ به پسا می‌شود. که اين تغییر موجب پایداری و ماندگاری بیشتر پهپاد در هوا می‌شود. پیچش هندسی روی بال نیز موجب بهبود توزیع بار روی بازه و کنترل غلتشی پهپاد می گردد. همچنین پیچش می‌تواند در جهت به تاخیر انداختن واماندگی و سوق دادن شروع واماندگی، در صورت وقوع، به طرف ریشه‌ی بال استفاده شود.

کلید واژگان :

تغییر زاویه‌ی تاب، تغییر بازه‌ی بال، پیچش هندسی، گردابه نعل اسبی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک