اولین دوره احتراق در موتورهای اشتعال تراکمی دوره تأخیر در اشتعال است. طول این دوره در عملکرد و کارایی موتور نقش بسزایی دارد. شناسایی و کنترل متغیرهایی که بر طول این دوره تأثیر دارند، در طراحی و بالا بردن عملکرد موتور بسیار حائز اهمیت است. در این تحقیق سعی بر آن شد تا با استفاده از نرم افزار AVL Fire تأثیر زاویه پاشش بر تأخیر در احتراق مشاهده شود. کمترین تأخیر در احتراق با پاشش در حدود 10 الی 15 درجه قبل از مرگ بالا رخ میدهد. افزایش تأخیر در احتراق ناشی از پاشش زود هنگام سوخت، به دلیل تغییر قابل توجه در فشار و دمای هوا رخ میدهد. اگر پاشش زودتر شروع شود، فشار و دمای هوا کمتر است و در نتیجه تأخیر در احتراق افزایش مییابد. قابل ذکر است که اگر چه با شروع پاشش در 348 درجه میل لنگ تأخیر در احتراق کم است ولی آغاز احتراق درست در مرگ بالا رخ میدهد. نتیجهی چنین احتراقی میتواند گرم شدن بیش از اندازهی گازهای خروجی از اگزوز که نشان دهندهی هدر رفتن بخش زیادی از انرژی احتراق است، باشد. پس تنها داشتن تأخیر در احتراق کم، نمیتواند مزیتی برای موتور باشد.
کلید واژگان :تأخیر در احتراق، پاشش سوخت، موتور اشتعال تراکمی
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک