چکیده :

این تحقيی به شناسایی پيامدها و پيشایندهای هویت یابی سازمانی با استفاده از رویکرد فراتحليل می پردازد. تحقيی حاضر ازنظر هدف، توصيفی و ازنظر نوع استفاده، کاربردی و ازنظر نوع داده ها، تحقيقی کمی است. جامعه آماری تحقيی، شامل 155 پایان نامه کارشناسی ارشد، دکترا و تحقيقات هویت یابی سازمانی بود که تعداد 01 مورد با استفاده از روش نمونه گيری ريرتصادفی هدف مند به عنوان نمونه وارد فرایند فراتحليل شدند. پایایی شناسایی از طریی توافی داوران در انتیا تحقيی ها و طبقه بندی آنها، پایایی کدگذاری از طریی توافی داورها در مورد استفاده از مفاهيم خاص برای کدگذاری متغيرها و پایایی سطح معنی داری و اندازه اثر از طریی توافی در محاسبات اندازه اثر بين دو فراتحليل گر به دست آمد. یافته ها نشان داد که از بين پيشایندهای هویت یابی سازمانی به ترتي متغيرهای: رهبری معنوی، بی تفاوتی سازمانی، فرهنگ سازمانی، 5( هستند. همچنين، / اجتماعی سازی، رضایت شغلی و رهبری اصيل دارای اندازه اثر زیاد )بالای 0 از بين پيامدهای هویت یابی سازمانی به ترتي متغيرهای: رفتار شهروندی سازمانی، سکوت سازمانی )رابطه معکوس( و ترک خدمت )رابطه معکوس( دارای اندازه اثر زیاد هستند.

کلید واژگان :

هویت یابی سازمانی؛ فراتحليل، پيامدها و پيشایندها



ارزش ریالی : 1200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک