چکیده :

یکی از انواع گردشگري، اکوتوریسم است که بخش در حال افزایشی از سفرها را امروزه به خود اختصاص داده است. از سوي دیگر، بازاریابی در تمامی حوزه هاي خدماتی ازجمله گردشگري به امري ضروري تبدیل شده است. توسعه ي هر چه بهتر این بخش نیازمند درك و شناخت صحیح از فرایندها و سازوکارهاي دخیل در امر بازاریابی مقصدهاي اکوتوریسم است. پژوهش حاضر از نظر روش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جهت گردآوري داده ها از منابع اطلاعاتی ثانویه و اولیه استفاده شده است. جامعه آماري این تحقیق یک نمونه تصادفی 100 نفره ازگردشگران داخلی هستندکه شهرستان هاي کردکوي و گنبدکاووس را به عنوان مقصدگردشگري اکوتوریسم انتخاب کرده اند. برهمین اساس، پرسشنام هاي مبتنی بر ویژگی هاي شخصی و رفتاري و همچنین عناصرآمیخته بازاریابی گردشگري اکوتوریسم طراحی شده است. سپس با استفاده از آزمون هاي کولموگروف اسمیرنوف، تی یک نمونه اي و دو نمونه اي و فریدمن هر یک از عناصرآمیخته بازاریابی گردشگري اکوتوریسم تحلیل شد. به طورکلی نتایج حاصل از آزمون فریدمن برمبناي اولویت نه"پی" بیانگر آن است که در مورد عناصر تبلیغات، مشارکت، برنامه ریزي،مکان ضعف وجوددارد.

کلید واژگان :

گردشگري، بازاریابی، اکوتوریسم، آمیخته بازاریابی، شهرستان هاي کردکوي و گنبدکاووس، استان گلستان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک