هدف پژوهش حاضر تحلیل و بررسی وضعیت مطالعات انجامگرفته در حوزهی رسانه های ورزشی در عرصه ی بین المللی است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی مقالات حوزهی رسانه های ورزشی شامل 1360 مقاله است که از سال 1983 تا 2016 در پایگاه استنادی وب اوساینس (آی.اس.آی) نمایه شده است که با بهره گیری از تکنیکهای علم سنجی، متن کاوی، تحلیل شبکه ای و نرمافزاری مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است. تحلیل ها شامل شناسایی روند کمی پژوهشها در طول زمان، مجلات برتر ازنظر تعداد مقاله، توزیع جغرافیایی پژوهش های مرتبط، شبکه همکاری کشورها و پربسامدترین واژه های بهکاررفته در عنوان، چکیده و کلیدواژه است. نتایج نشان داد که از سال 1983 تا 2016 تعداد پژوهش های انجامشده در حوزه رسانه های ورزشی رشد نسبی داشته است و از نه مقاله در سال 1983 به 92 مقاله در سال 2016 رسیده است. بیشترین سهم چاپ مقاله در حوزه رسانه های ورزشی را مجلهMEDICINE AND SCIENCE IN SPORTS AND EXERCISE با چاپ 133 مقاله داشته است. همچنین کشور ایالاتمتحده با چاپ 670 مقاله و مشارکت در 49 درصد مقالات چاپشده، نسبت به سایر کشورها با اختلاف زیاد، بیشترین سهم تولید مقالات حوزه رسانه های ورزشی را دارد. واژه های «sport»، «medium» و «performance» به ترتیب با 138، 129 و 124 بیشترین تکرار در عنوان و چکیده مقالات منتشرشده را از آن خودکردهاند و کلیدواژه های rehabilitation، community و internet بیشترین تکرار را در کلیدواژه های مقالات داشتهاند.
کلید واژگان :رسانه های ورزشی؛ متن کاوی؛ علم سنجی؛ تحلیل شبکه
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک