هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش رهبري هم افزایی (سینرژي) مبتنی برعملکردآموزشی مدیران در دانشگاههاي استان گلستان است. این پژوهش از نظرهدف کاربردي است که با رویکرد آمیخته (کیفی- کمی) انجام شد. جامعه آماري آن را کلیه مدیران سطوح مختلف دانشگاهی به تعداد 395 نفر وروش نمونهگیري تصادفی خوشهاي و بر اساس فرمول کوکران تعداد 93 1 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. جهت جمعآوري دادهها از پرسشنامههاي محقق ساخته رهبري هم افزایی وعملکرد آموزشی مدیران دانشگاههااستفاده شد. پایایی پرسشنامهها براي همه متغیرها تأیید گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در بخش کمی از آزمونt مستقل استفاده شد. یافتهها نشان داد رهبري هم افزایی در ابعاد چهارگانه خود بر عملکرد مدیران دانشگاههاي استان گلستان تأثیر دارد. دراین نوع رهبري بعدرفتاررهبري بیشترین تاثیررادرعملکردمدیران دارد. بعدازآن باورها، ارزشهاودیدگاههااثرقابل توجهی برعملکردآموزشی داشته است. ساختارسازمانی و نیروهاي بیرونی درجات سوم وچهارم را از نظر تأثیر برعملکرد دارامیباشند. همچنین بهترین عملکردآموزشی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی گلستان است
کلید واژگان :استان گلستان، دانشگاه، رهبري هم افزایی، عملکردآموزشی مدیران، مدیریت، آموزش عالی
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک