چکیده :

یکی از مهمترین نقشهای دانشگاهها، توسعهی فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است. بر همین اساس، هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر عوامل دروندانشگاهی در توسعهی فرهنگ کارآفرینانهی دانشجویان کشاورزی دانشگاههای همدان است. این تحقیق توصیفی به شیوهی پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه انجام شده است. جامعهی آماری پژوهش شامل 046 نفر از دانشجویان کشاورزی دانشگاههای بوعلی سینا، پیام نور و علمی-کاربردی همدان بوده که بر اساس فرمول کوکران 106 دانشجو برای نمونه انتخاب شدهاند. یافتهها نشان داده که از بین هفت عامل دروندانشگاهی فقط شاخصهای متغیّر ایجاد شرایط مناسب، اثر معناداری نداشته و فرهنگ خلّاقیّت نیز بیشترین تأثیر را بر فرهنگ کارآفرینانه دارا بوده است. همچنین مدل مفهومی پژوهش، برازش مطلوبی داشته است. در پایان با توجّه به نتایج بهدست آمده، پیشنهادهایی کاربردی ارائه شده است.

کلید واژگان :

فرهنگ کارآفرينانه، عوامل دروندانشگاهي، دانشجويان کشاورزي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک