چکیده :

هدف در این تحقیق بررسی تاثیر یادگیری زدایی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی سرمایه انسانی است. این پژوهش برحسب هدف کاربردی است و از نوع روش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماري اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران 550 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 226 نفر از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه استاندارد یادگیري زدایی سازمانی، عملکرد سازمانی و سرمایه انسانی بوده است، روایی پرسشنامه از طریق صوری و پایایی آن از طریق آلفاي کرونباخ مورد بررسی قرار گرفته است. براي تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کلوموگروف اسمینروف، همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد یادگیری زدایی با توجه به متغیر میانجی سرمایه انسانی بر عملکرد سازمان تاثیرمثبت و معناداری دارد. از این رو، براي موفقيت و بقای سازمان نیازمند ایجاد ساختاري است که کارکنان آن سازمان بایستی در تلاش باشند تا نسبت به فراگیری علوم نوین و حذف دانش قدیمی خود تلاش نمایند تا از این راه زمینه را برای ارتقای سطح عملکردی سازمان فراهم نمایند.

کلید واژگان :

یادگیری زدایی، سرمایه انسانی، عملکرد سازمانی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک