چکیده :

امروزه شبکه‌های هوشمند (SGs) الکتریکیدر حل مشکلات شبکه‌های الکتریکی سنّتی از جمله هزینه‌های تولید و مصرف بالا، تلفات بالا، کنترل و ارائۀ سرویس محدود، ارتباط یک طرفه، قرائت حضوری کنتورهای برق، قابلیّت اطمینان پایین در زمان‌های اوج بار و در نتیجه خاموشی‌های جزئی و کلی بسیار مؤثر می‌باشند.اجرای هوشمندانۀ برنامه‌های پاسخگویی بارنقش مهمّی در کاهش هزینه‌ها و افزایش قابلیّت اطمینان شبکه ایفا می‌کند. در این مقاله، مدل تلفیقی برنامۀ پاسخگویی بار زمان استفاده (TOU) و مسئلۀ توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک (DEED) ارائه شده است. در مدل تلفیقی، هزینۀ تولید و آلودگی حداقل شده و نرخ قیمت بهینه در دوره‌های مختلف نیز به صورت همزمان تعیین می‌گردد. با در نظر گرفتن انواع شرایط غیر‌خطی از قبیل اثر نقطه-دریچه، نواحی ممنوعۀ عملکرد و ذخیرۀ چرخان، مسئله به یک مسئلۀکاملاً غیر‌خطی و پیچیده تبدیل می‌گردد که با استفاده از الگوریتم رانش تصادفی انبوه ذرات (RDPSO) حل شده است. مدل نهایی به یک سیستم ده واحدی اعمال گردیده و نتایج فواید اجرای مدل نهایی را به اثبات می‌رساند.

کلید واژگان :

پاسخگویی بار زمان استفاده؛ توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک؛ شرایط غیر‌خطی؛ الگوریتم رانش تصادفی انبوه ذرات



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک