چکیده :

بدسرپرستی در کودکان، مشکلات رفتاری و هیجاایی دادیدی را به همارا دارد پاووه اارار باا هاد بررسای ارربششای هنردرمایی گروهی بیایگر بر کاه مشاکلات درویای ساایی و برویی سایی کودکان بدسرپرست ایجام دد طرح پووه داهه آیمایشی به صورت پی آیمون پس آیمون با گرو آیماای و - کنترل بود 12 یفر ای کودکان مقیم در دو مرکز دهه خاایواد در دهر تهران با روش یمویه گیری در دسترس ایتشاب دادید و باه دیوة تصادفی در دو گرو قارار گرفتناد، 22 کاود در گارو آیمای و 21 کود در گرو کنترل دارکت داداتند گارو آیمای 21 جلسه 01 دقیقاه ای مداخلاه هنردرماایی گروهای و گرو گوا هیچ گویه مداخله ای دریافت یکرد برای جمع آوری داد ها ای فهرست رفتاری کود آخنهاا اساتفاد داد یتاای آیمااون تیلیااو کوواریااایس یشااان داد آیمااودیی هااای گاارو آیمای در مقایسه با گرو گوا کاه معناداری در مشکلات درویی سایی دد دامو تیریک پذیری، ارارراب افساردگی، گوده گیری و یشایه های بدیی و همچنین مشکلات برویی سایی دد دامو پرخادگری دادتند با توجه به یافته های پووه ، باه یظر می رسد هنردرمایی بتواید به عنوان رودی مؤرر و کارآمد در کااه مشاکلات رفتااری هیجاایی کودکاان بدسرپرسات در مداخلات به کار گرفته دود

کلید واژگان :

هنردرمااایی گروهاای بیاایگر، مشااکلات درویی سایی، مشکلات برویی سایی، کودکان بدسرپرست



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک