چکیده :

یکی از مهمترین و کارآمدترین راههای انطباق سازمان با تغییرات فزاینده محیطی، بروز پدیده‌ای بنام «کارآفرینی سازمانی» می‌باشد. امروزه، بیشتر سازمانها با آگاهی از اهمیت پدیده کارآفرینی در سطح سازمان، تلاش می‌کنند تا عوامل کلیدی تأثیرگذار به این پدیده را شناسایی کنند تا ضمن اندازه‌گیری میزان کارآفرین بودن سازمان، اقدامات لازم را جهت بهبود این شاخص‌ها انجام دهند. تحقیق حاضر نیز تلاشی در جهت شناسایی عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی و سنجش میزان آن در یکی از شرکت های تولیدی شهر تبریز[1] می‌باشد. هدف اصلی تحقیق عبارت است از تعیین میزان کارآفرینی سازمانی در شرکت مذکور که تحقق این هدف، اهداف فرعی تحقیق نظیر شناسایی عوامل کلیدی موثر بر کارآفرینی سازمانی و تعیین رتبه هر یک از عوامل را نیز محقق می‌سازد. در این تحقیق به منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است که روایی و پایایی آن نیز از طریق بررسی‌های مقدماتی ، نظر کارشناسان و اساتید تأیید شده است. پس از جمع‌آوری اطلاعات، با استفاده از نرم‌افزار SPSS حدود میانگین نمرة سازمان مذکور در هر یک از معیارهای کارآفرینی سازمانی با اطمینان 95% محاسبه شده و در پایان نیز با استفاده از آزمون فریدمن معیارهای کارآفرینی سازمانی مورد مقایسه قرار گرفته است.

کلید واژگان :

کارآفرینی سازمانی خلاقیت سازمانی نوآوری سازمانی ریسک پذیری سازمانی توفیق طلبی سازمانی مسئولیت پذیری سازمانی اعتماد بنفس سازمانی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک