چکیده :

هدف این مقاله بررسی میزان بکارگیری فرایند مدیریت دانش و پنج مرحله اصلی آن یعنی کسب دانش، ثبت دانش، انتقال دانش، خلق دانش و کاربرد دانش در سازمان با استفاده از تئوري مجموعه هاي فازي می باشد. جامعه آماری این تحقیق را 75 نفر از پرسنل یک سازمان خدماتی تشکیل می دهد. به دلیل محدود بودن جامعه آماری، هیچ گونه نمونه گیری انجام نشده و کل جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور گردآوري داده ها از اعضاي جامعه آماري نیز از پرسشنامه استفاده شده است که روايي و پايايي آن مورد سنجش و تأييد قرار گرفته است. نتايج بررسی نشان مي دهد كه در سازمان مورد بررسی میزان بکارگیری پنج مرحله اصلی (ابعاد فرایند) مدیریت دانش در حد متوسطی می باشد. همچنین بین وضع موجود و مطلوب پنج مرحله اصلی مدیریت دانش در سازمان مورد بررسی فاصله قابل توجهی وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، مجموعه های فازی، کسب دانش، ثبت دانش، خلق دانش، تسهیم دانش و کاربرد دانش



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک