چکیده :

هدف این مقاله شناسايي نيازمندي هاي مشتركين شركت گاز استان آذربايجانشرقي و اولویت بندي اين نيازمندي ها مي باشد. به همين منظور از تكنيك صداي مشتري برای تعیین نیازمندی های مشترکین و روش تاكسونومي عددي به منظور اولویت بندی این نیازمندی ها استفاده شده است. به كمك تكنيك صداي مشتري و با طراحي و تدوين فرمي خاص در قالب پرسشنامه به نظر سنجي از مشتركين و تحليل نگرش آنها پرداخته شده و با استفاده از آزمون t، نيازمندي هاي اساسي مشخص گردیده است. در نهایت با بهره¬گيـري از روش تاكسـونومي عددي، نيازمنـدي¬هاي اساسي مورد اولويت بنـدي قرار گرفته اند. روش تحقیق توصیفی بوده و جامعه آماری این تحقیق را 831751 نفر از مشترکین شرکت گاز استان تشکیل داده است. نمونه آماری برای هر یک از شهرستان های استان به طور جداگانه محاسبه و مشخص گردیده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که مواردي چون صدور كارتهاي حراست مناسب، پاسخ¬دهي مطلوب به انتقادات و شكايات مشتركين، نظارت و ايجاد اعتماد و هماهنگي بين ساير ادارات در مورد حفاري هاي لازم در حريم لوله كشي گاز، مكانيزه شدن سيستم رديابي شكايات و نيز توليد و افزايش برنامه¬هاي اطلاع رساني به زبانهاي محلي در صدا و سيما از عمده ترين نيازمنديهاي مشترکين شرکت گاز استان مي باشد.

کلید واژگان :

نيازمندي، صداي مشتري، اولويت بندي، تاكسونومي عددي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک