چكيده مقدمه: قيمت منصفانه ادراك شده بيماران از خدمات درماني ارائه شده يكي از عناصر مهم بازاريابي در بيمارستانها و سازمانهاي ارايه دهنده خدمات درماني هستند كه جهت استقرار نظام عادلانه پرداخت، داشتن عملكرد بهتر در بازار سلامت، درآمد پايدار و افزايش عملكرد اين مراكز ضروري ميباشد. هدف از اين پژوهش تعيين تأثير قيمت منصفانه ادراك شده از طريق وفاداري و رضايت بر پذيرش قيمت خدمات درماني ارائه شده در مراكز درماني خصوصي شهر اصفهان بوده است. روش بررسي: اين پژوهش با توجه به هدف كاربردي و از نظر روش توصيفي- پيمايشي و مبتني بر مدل معادلات ساختاري ميباشد. جامعه آماري پژوهش شامل بيماران )مشتريان( مراكز درماني خصوصي در شهر اصفهان در سال 1392خورشيدي بود كه پرسشنامهها ميان 345نفر از اين مشتريان به صورت تصادفي توزيع شد. ابزار جمعآوري دادهها بر اساس پرسشنامه استاندارد بود كه روايي آن بر اساس نظر خبرگان و پايايي ابزار بر اساس Cronbach’s alphaمورد تاييد قرار گرفت. روش جمعآوري دادهها تصادفي طبقهاي و نوع تحليل يافتهها بر اساس مقدار بحراني و شاخصهاي برازش بود. همچنين دادهها با استفاده از نرمافزار SPSSو AMOSمورد تحليل قرار گرفت. يافتهها: نتايج پژوهش از تاثير قيمت منصفانه ادراك شده بر رضايت ) (β=0/48و وفاداري مشتري ) (β=0/34حمايت ميكند. همچنين تجزيه و تحليل داده نشان داد كه رضايت ) (β=0/39و وفاداري مشتري ) (β=0/42دو مؤلفه پيشبيني كننده براي پذيرش قيمت ميباشند. نتيجهگيري: با توجه به تاثير قيمت منصفانه ادراك شده بر رضايت، وفاداري و پذيرش قيمت خدمات درماني ارائه شده توسط مراكز، توصيه ميشود كه مديريت اين مراكز توجه لازم و همه جانبه به قيمت خدمات درماني ارائه شده داشته باشند و تاحد امكان با ارائه راهكارهاي بازاريابي احساس پذيرش قيمت را براي بيماران از طريق رضايت و وفاداري فراهم آورند
کلید واژگان :هزينه ها؛ رضايت؛ بيماران؛ خدمات بهداشتي.
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک