چکیده :

برندسازي منابع انساني رويکرد نسبتاً جديد برگرفته از حوزه «بازاريابي» است و به منزله روح بازاريابي منابع انساني است. اين عرصه در حال ظهور، فرصت بزرگي براي توسعه مفروضات منابع انساني و تثبيت موقعيت سازمان هاي دولتي به عنوان برند، فراهم مي کند. هدف اين پژوهش طراحي مدل بهينه برند منابع انساني در سازمان هاي دولتي به روش استنتاج فازي مي باشد. پژوهش حاضر به روش ترکيبي (کيفي-کمّي) انجام شده است. بر اين اساس در بخش اول تحقيق به منظور ارائه مدلي جامع از برندسازي منابع انساني، از روش پژوهشي کيفي فراترکيب استفاده شد. بدين ترتيب که بعد از شناسايي مقولات، مفاهيم و کدهاي برند منابع انساني، مدل مفهومي اوليه تحقيق شکل گرفت. در بخش دوم پژوهش براي ارائه ترکيب مطلوب مؤلفه هاي مدل به گونه اي که بتوان برند منابع انساني را بهينه نمود از روش مدل سازي رياضي (سيستم خبره فازي) استفاده گرديد. نتايج تحقيق نشان مي دهد که اگر کارکنان سازمان هاي دولتي؛ 3/13 درصد به بعد ارزش هاي سازماني، 3/87 درصد به بعد ارزش هاي فرهنگي، 2/44 درصد به بعد ارزش هاي اجتماعي، 3/76 درصد به بعد ارزش هاي فرهنگ ايراني-اسلامي، 9/29 درصد به بعد شايستگي هاي فردي، 6/88 درصد به بعد شايستگي هاي تخصصي و 3/29 درصد به بعد برند کارفرما توجه و تمرکز نمايند، آنگاه برند منابع انساني آنها به ميزان 5/49 درصد بهينه مي شود.

کلید واژگان :

منابع انساني، برند منابع انساني، ترکيب بهينه، استنتاج فازي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک