چکیده :

پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل کارآفرینی دانشگاهی بینالمللی انجام شد. جامعه مورد مطالعه خبرگان نظري و تجربی کارآفرینی دانشگاهی و کارآفرینی بینالمللی بودند که تعداد 18 نفر از آنها ابتدا با روش هدفمند و سپس، با استفاده از روش گلوله برفی و نمونهگیري نظري انتخاب شدند. براي تحلیل دادهها از نرمافزار MAXQDA12 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که پدیده محوري کارآفرینی دانشگاهی بینالمللی داراي چهار بعد توسعهاي، ساختاري، رفتاري و فرایندي و تحت تأثیر مسائل اقتصادي، مدیریتی و فرهنگی است. براي موفقیت کارآفرینی دانشگاهی بینالمللی به اتخاذ راهبرد مالی و قانونی، راهبرد عملیاتی، راهبرد بینالمللی و راهبرد سیاستگذاري نیاز است که به پیامدهاي اقتصادي، علمی و فرهنگی در سطح کشور منجر میشود. زمینههاي مالی و اقتصادي، پشتیبانی و سیاستگذاريهاي مناسب در محیط متغیر و فضاي رقابتی شدید بینالمللی به راهبردهاي کارآفرینی دانشگاهی بینالمللی کمک میکند تا با شرایط مناسب عملیاتی شود. در این زمینه چالشها و موانع علمی، انسانی، مدیریتی، قانونی، ساختاري و مالی مطرح است که با شناسایی و رفع آنها میتوان به بهبود ابعاد کارآفرینی دانشگاهی بینالمللی و راهبردهاي آن کمک کرد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، کارآفرینی دانشگاهی، کارآفرینی بینالمللی، کارآفرینی دانشگاهی بینالمللی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک