چکیده :

هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش هوش اخلاقی به شیوۀ قصهگویی برر سرازگارت تحصری یج ااعیرا ی و هی را ی دا شآموزان به ا ام رسیده است. روش: این پژوهش یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون– پسآزمرون برا گرروه گرواه برود. اامعره آمرارت شرام یره 1396 برود ره برا روش یو رهگیرت تصرادیی - دا شآموزان پسر پایه ششم ابعدایی احیه 4 شررر اهرواز در سراح تحصری ی 97 خوشهات چندمرح هات یک مدرسه ابعدایی از بین تیام مدارس ابعدایی احیه 4 شرر اهرواز بهصرورت تصرادیی ا عبراد شرد و در مرح ه بعدج 40 فر بهصورت تصادیی ا عباد گردید و بهصورت تصادیی در دو گروه ) 20 فر گروه آزمایش و 20 فرر گرروه گرواه اایگزین شد د. مداخ ه آموزش هوش اخلاقی به شیوه قصهگویی بررات گرروه آزمرایش ااررا شردج درحالی ره گرروه گرواه هری مداخ هات دریایت نیود. پس از اتیام ا سراتج پسآزمرون روت دو گرروه آزمرایش و گرواه ا رام شرد. ابرزار گرردآورت دادههراج پرسشنامههات سازگارت تحصی ی بیکر و سریاکج سازگارت ااعیا ی ب و سازگارت هی ا ی رابیو و هیکاران بود. سربه 22 اسرعفاده شرد. پریش از Spss یافتهها: برات دستیابی به عایجج از آزمون تح یر وواریرا س چنردمعغیره و رمایرزار مداخ هج میان میا گین یرات سازگارت تحصی یج ااعیا ی و هی ا یج دو گروه تفاوت معنادارت دیده شد؛ پرس از مداخ ره میران میا گین دو گروه در سازگارت تحصی یج ااعیا ی و هی ا ی تفاوت معنرادارت دیرده شرد بهگو رهات ره میرا گین یررات گرروه آزمایش از یرات گروه گواه بیشتر بود. عایج شان داد ه آموزش هوش اخلاقی بره شریوۀ قصرهگویی مریتوا رد موارب بربرود سازگارت تحصی یج ااعیا ی و هی ا ی دا شآموزان شود.

کلید واژگان :

هوش اخلاقیج سازگارت تحصی یج سازگارت ااعیا یج سازگارت هی ا ی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک