چکیده :

هدف از این تحقیق، بررسی و ارزیابی نقش آموزش شالی کاران زیرپوشش طرح همگام با کشاورز مبتنی بر مدل کرک پاتریک در شهرستان آمل بود. این تحقیق از نوع پیمایشی و علی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری آن 2500 نفر از شالیکاران مشارکت کننده در این طرح بودند. با فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده 244 تن به عنوان نمونه تعیین شدند. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه بهره برده شد. روایی محتوایی ابزار تحقیق توسط کارشناسان حوزه برنجکاری تأئید گردید. پایایی ابزار تحقیق با استفاده از ضریب تتای ترتیبی در دامنه ) 86 / 0 تا 95 / 0( مورد تائید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج آمار توصیفی نشان داد، طرح همگام با کشاورز تا حد زیادی بر ویژگی های یادگیری و رفتاری شالی کاران تاثیرگذار بوده است. همچنین بیشتر شالی کاران واکنش خوبی نسبت به این طرح داشتند. در بحث تاثیر آموزشی طرح همگام با کشاورز با استفاده از آزمون دوجمله ای، نتایج نشان داد، میانگین تجربی ویژگی های واکنشی و رفتاری شالی کاران به طور معن یداری بالاتر از میانگین نظری بوده است. نتایج آزمون ویلکاکسون نشان داد، طرح آموزشی همگام با کشاورز در بهبود دانش شالی کاران آمل موثر بوده است. همچنین نتایج آزمون t همبسته نشان داد، طرح آموزشی همگام با کشاورز در جهت ارتقای تولید محصول تا حد زیادی موثر بوده است.

کلید واژگان :

ارزیابی آموزشی، طرح همگام با کشاورز، مدل کرک پاتریک، شالیکاران.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک