چکیده :

این پژوهش به منظور بررسی رابطه استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی در دانشجویان و نقش آن در پیش- بینی نشانگان وانمودگرایی انجام شده است. طرح پژوهش همبستگی است و نمونه این پژوهش شامل 160 دانشجوی دختر و پسر بود که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و به اضطراب ،(LASRS) پرسشنامههای استرس تحصیلی و نشانگان وانمودگرایی )SPIN( اجتماعی پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از )CIPS( کلانس روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافتههای این پژوهش نشان داد که استرس تحصیلی و اضطراب اجتماعی با نشانگان وانمودگرایی و استرس .)P<0/ رابطه مثبت معناداری داشتند) 001 تحصیلی و اضطراب اجتماعی 71 % واریانس نشانگانوانمودگرایی را پیشبینی کردند. راهبردهای پیشگیرانه- ای در زمینه کاهش این نشانگان در دانشگاهها با استفاده از کارگاهها و کلاسهای آموزشی صورت گیرد.

کلید واژگان :

نشانگان وانمودگرایی استرس تحصیلی، اضطراب اجتماعی ، دانشجویان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک