چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير آموزش مهارتهای حرکتي ظریف بر توجه انتخابي و ادراک دیداری دانشآموزان دارای اختلال ریاضي دوره اول ابتدایي شهر سبزوار در سال 6370انجام شد. این پژوهش، نيمه تجربي از نوع پيشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. 33نفر از دانشآموزان دارای اختلال ریاضي در دورة اول ابتدایي سبزوار به صورت تصادفي ساده انتخاب شده و در دو گروه آزمایش ( 69نفر) و گروه گواه ( 69نفر) جایگزین شدند. پرسشنامههای رنگ – کلمه استروپ ( )6731و ادراک دیداری فراستيگ ()6703 به عنوان پيشآزمون اجرا شد. دانشآموزان گروه آزمایشي 61جلسة 36دقيقهای ( هر هفته دو جلسه) دربرنامة آموزش مهارتهای حرکتي ظریف شرکت کردند و آنگاه پسآزمون اجرا شد. دادهها با روش تحليل کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که مهارتهای حرکتي ظریف موجب افزایش توجه انتخابي و ادراک دیداری در دانشآموزان دارای اختلال ریاضي شد. براین اساس آموزش مهارتهای حرکتي ظریف یک برنامة مداخلهای موثر برای کمک به دانشآموزان دارای اختلال ریاضي ميباشد

کلید واژگان :

: مهارتهاي حرکتی ظریف، توجه انتخابی، ادراک دیداري، اختلال ریاضی.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک