چکیده :

چکیده هدف : اهمیت انتقال دانش تجربی به سایر همکاران دغدغهای است که از ادوار گذشته تا به امروز در نظر مدیران سازمانی بوده است. تجربهه افراد موفق نشان داده است که روابط مربیگری به دلیل انجام کار در کنار افراد باتجربه تاثیر بسزایی بر عملکرد افراد داشهته اسهت. ههد از بررسی این پژوهش اثرات مربیگری بر فلات زدگی شغلی و تمایل به ترک خدمت کارکنان میباشد. روش کار : پژوهش حاضر در حوزه رفتار سازمانی و منابع انسانی قرار دارد ازلحاظ ههد توصهی ی پیمایشهی و ازنظهر نتیجهه کهاربردی بها - رویکردی کمی میباشد. جامعه آماری کلیه پرستاران در بیمارستان خاتمالانبیاء نیرودریایی بوشهر میباشد. با توجه بهه بهرآورد حجهم نمونهه از طریق جدول مورگان، تعداد 118 پرستار که به روش ت صادفی ساده انتخاب شدند، مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها پرسشهنامه و جهت تحلیل دادهها از نرمافزارهای اس پی اس اس، پی ال اس برای آزمونهای آماری توصی ی و استنباطی بهره گرفته شد. یافتهها : میزان میانگین واریانس استخراج شده 5 / 0 و آل ای کرونباخ 7 / 0 برای تمامی سازهها صدق میکند که نشان میدهد روایی و پایایی مورد تایید برای تمامی سازهها میباشد. برازش مدل ساختاری با است اده از ضرایب تی نشان داد که از 96 / 1 بالاتر است و فرضیههای پژوهش مورد تایید قرار گرفتهاند. نتیجهگیری : نتایج تحقیق حاکی از آن است که مربیگری تاثیر من ی و معناداری بر فلاتزدگی شغلی و قصد ترک خهدمت دارد. همینهین فلاتزدگی شغلی رابطه مثبت و معناداری با قصد ترک خدمت دارد.

کلید واژگان :

مربیگری، قصد ترک خدمت، فلاتزدگی شغلی، انتقال دانش.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک