چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش اطلاع¬رسانی و استقلال رسانه¬ای رسانه¬های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه بود. ماهیت پژوهش حاضر، کاربردی، روش آن توصیفی- پیمایشی و ابزار اندازه گیری آن پرسشنامه بود. جامعه آماری شامل کلیه مربیان فوتبال، مدیران فوتبال، بازیکنان، داوران، خبرنگاران در لیگ‌های فوتبال و کارشناسان ارتباطات رسانه‌ای، همچنین مخاطبین لیگ برتر فوتبال کشور بود. نمونه پژوهش شامل 384 نفر (با تأکید بر کفایت نمونه فرمول تعیین حجم نمونه کوکران) بود. روش نمونه‌گیری در این پژوهش، تصادفی طبقه‌ای بود. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد رسانه‌های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال، متشکل از 2 مؤلفه (اطلاع رسانی و استقلال رسانه¬ای) و 15 عبارت بود. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شد. تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون T تک نمونه‌ای انجام شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، اطلاع رسانی و استقلال رسانه¬ای رسانه‌های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه در حد مطلوبی گزارش شد (0001/0=P). بنابراین بر اساس نتایج به دست آمده می¬توان نتیجه گرفت که رسانه‌های نوپدید یکی از ابزارهای اساسی برای بررسی مسائل اجتماعی، اطلاع‌رسانی، آموزشی و عامل بسیار مؤثری در شکل‌گیری ارزش‌های اجتماعی به شمار می‌آیند

کلید واژگان :

اطلاع رسانی، استقلال رسانه ای، رسانه‌های نوپدید، رویکرد 360 درجه، لیگ برتر فوتبال.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک