ر سالهاي اخیر سازمانهاي عمومیشهري بهصورتروزافزونیاز پیشرفتهاي فناوري اطالعاتو ارتباطات برايگشودنفرایندهايسازمانیواجراییبهرويکنشگرانبیرونیوشریککردنآناندراینفرایندهااستفاده میکنند. دسترسیآنیبه فناوريهاي ارتباطاتی، شکلهاي متفاوتیاز مشارکتدر تصمیمسازيهاي شهري را مطرح کرده و به بهبود ارائة خدمات عمومی کمک میکند. در این تحقیق، تأثیر سرمایة اجتماعی، انگیزههاي مشارکت و قصداستفادهازابزارمشارکتبرمشارکتآنالینشهرونداندرشهررشتبررسیو تحلیل شدهاست. مطالعة حاضر از نظر هدفکاربردي و از نظر روش توصیفی- تحلیلی است و جامعة آماري این پژوهش، شامل ساکنان شهر رشت در سال0099 است.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران084 نفر درنظر گرفته شدکه پسازتعییننمونههابراساسنمونهگیريهدفمند،بیننمونةآماريتوزیعشد.همچنینبرايسنجشمتغیرهاي تحقیقازپرسشنامههايسرمایة اجتماعی،انگیزههاي مشارکت،قصداستفادهازابزارمشارکتآنالینومشارکت آنالین استفاده شد. شاخصهاي پرسشنامههاي تحقیق از مطالعات مرتبط و پیشینة تحقیق اخذ شد. سپس براساسشرایطتحقیقوشهرمورد مطالعهبومیسازيصورتگرفت. یافتههاي تحقیق نشان میدهد، سرمایة اجتماعی تأثیر معناداري بر قصد استفاده از ابزار مشارکت و نیز مشارکت آنالین دارد. عالوهبرایننتایجتحقیق نشانمیدهد کهانگیزههاي مشارکت تأثیر معناداري بر قصد استفاده از ابزار مشارکت ونیزمشارکت آنالین دارد. همچنینقصد استفاده از ابزار مشارکت نیزتأثیر معناداري بر مشارکت آنالین دارد.
کلید واژگان ::انگیزه هايمشارکت،رشت،سرمایة اجتماعی،قصداستفاده،مشارکت آنالین
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک