چکیده :

هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش اینترنت اشیا در تغییر بعد مصرفی و رفاه اقتصادی جوانان شهر تهران بود. نوع روش تحقیق در مطالعه پژوهش پیش‌رو توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته¬های علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در سال 1401-1400 می¬باشد که تعداد 950 دانشجو در رشته علوم ارتباطات و مطالعات رسانه می¬باشد. حجم نمونه مطابق جدول نمونه¬گیری کرجسی و مورگان برابر با 274 نفر از دانشجویان رشته علوم ارتباطات و مطالعات رسانه است. روش نمونه¬گیری استفاده از نمونه¬گیری طبقه¬ای (به دلیل استفاده از جنسیت دانشجویان دختر و پسر، مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) است. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه اینترنت اشیاء آتزوری و همکاران (2010) و پرسشنامه سبک زندگی ظهیری¬خواه (1400) بود. برای تجزیه و تحلیل فرضیه¬های پژوهش از آمار استنباطی (آزمون t برای گروه¬های مستقل، آزمون F) با 05/0=α و نرم¬افزار آماری SPSS نسخه 21 استفاده شد. یافته¬ها نشان داد: اینترنت اشیاء بر بعد مصرفی جوانان شهر تهران نقش مثبت و معنادار دارد. اینترنت اشیاء بر رفاه اقتصادی جوانان شهر تهران نقش مثبت و معنادار دارد.

کلید واژگان :

اینترنت اشیاء، بعد مصرفی، رفاه اقتصادی، جوانان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک