چکیده :

پژوهش حاضر با هدف ساخت و اعتباریابی پرسشنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام گرفت. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و از نوع تحلیل عاملی تاییدی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شهروندان شهر خرم آباد در سال 1401 در سطح شهر و مدارس فوتبال و آموزشگاه‌های هنری، کانون‌های زبان، کانون های فرهنگی – تربیتی و … بود که با روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 237 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. نتایج نشان داد پرسشنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان تحلیل عاملی شده دارای 12 سوال و 4 مؤلفه (دغدغه مالی- معیشتی؛ دغدغه تربیتی- آموزشی؛ سبک زندگی مدرن و شهری؛ علاقه و استعداد فرزند) بوده و از لحاظ روان سنجی از پایایی، روایی و برازندگی خوبی برخوردار است. از پرسشنامه تحلیل عاملی شده اوقات فراغت دانش‌آموزان، می‌توان برای مطالعات مربوط به اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده کرد.

کلید واژگان :

ساخت، اعتباریابی، اوقات فراغت، دانش‌آموزان



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک