چکیده :

هدف از تحقیق حاضر، اثرات برون‌سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند و استراتژی بازاریابی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزشی بود. نوع روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مصرف‌کنندگان برند پرگان در سال 1402-1401 بود که تعداد 23 هزار بدمینتون‌باز در کشور ایران می‌باشد. حجم نمونه مطابق جدول نمونه‌گیری کرجسی و مورگان برابر با 384 نفر از مصرف‌کنندگان برند پرگان در ایران بود. روش نمونه‌گیری استفاده از نمونه‌گیری تصادفی ساده بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها عبارات‌اند از: پرسشنامه برون‌سپاری رهنورد و خانوندکار (1387)، پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری آکر (۱۹۹۲) و پرسشنامه استراتژی‌های بازاریابی گلشاهی حسینی (1394). برای تجزیه و تحلیل فرضیه‌های پژوهش از آزمون (تحلیل عاملی، ضریب همبستگی پیرسون) از نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 26 استفاده شد. نتایج نشان داد برون‌سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند از نظر مصرف‌کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد. برون‌سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر استراتژی بازاریابی از نظر مصرف‌کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد.

کلید واژگان :

برون‌سپاری، ارزش برند، استراتژی بازاریابی، برند پرگان.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک