چکیده :

امروزه همه سازمانها اذعان دارند برای اینکه بتوانند دردنیای تجارت و رقابت، حضور فعال و مستمر داشته باشند باید بیش از هر چیز به کارکنان که صاحبان دانش و علم و مهمترین سرمایه سازمان است مورد توجه قرار گیرند، و مدیریت دانش به عنوان ابزاری که می تواند دانش موجود را گردآوری و نظم بخشیده و در کل سازمان اشاعه دهد اهمیت یافته است. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک میکند با نیروی اندک، قدرت عظیمی بسازد. مدیریت دانش شیوه جدیدی برای اداره سازمان وتسهیم منابع فکری و علمی آن است.امروزه ضرورت توجه مدیریت دانش به عنوان ابزاری استراتژیک برای استفاده از فرصتها و منابع سازمان در عرصه رقابت مطرح است و این امر بیانگر این است که بدون توجه به اصل مدیریت دانش و شناخت سازمان نسبت به آن نمی توان از آن در سازمان بهره گرفت بنابراین توجه به مدیریت دانش یک امر پایان ناپذیر است که همواره سازمان را در تغییرات یاری می کند نیازمند توجه دائمی است. از این رو در این مقاله بطور خلاصه توضیح و تبیین مدیریت دانش را مورد مطاتعه قرار گرفته است. نتایج برآمده است خرید دانش یا استفاده از آن نمی توان به توسعه دانش کمک کنند بلکه نظام ساختارمند مدیریت دانش لازم است تا بتوانند محیط مناسب یادگیری، تبادل اندیشه و خلاقیت را به وجود آورد.

کلید واژگان :

سازمان - مدیریت دانش - توسعه دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک