چکیده :

جهان بطور مداوم در حال تغییر و تحول است. وابستگی های متقابل بین سازمان ها، جوامع، کشورها و اقتصادها در حال تقویت و پیچیدگی است. برای حفظ توان رقابتی در این محیط، هر سازمان باید به طور مستمر نوآوری و بهبود در چرخه عمر خود داشته باشد. در حال حاضر، هر سازمان بیش از گذشته نیاز به درک و تعادل نیازها و انتظارات ذینفعان دارد. مدل EFQM چارچوبی برای درک و مدیریت این پیچیدگی ها است. این مدل یک مدل عملی و علمی در جهت توسعه و بهبود مستمر سازمان ها تدوین شده و با شرایط روز بازنگری می شود. در ویرایش جدید 2013 برخی از مفاهیم بنیادین، معیارها و منطق رادار تغییر کرده که در این مقاله به بررسی سیر تغییرات مفاهیم بنیادین می پردازیم.

کلید واژگان :

مدل تعالی سازمانی، مفاهیم بنیادین، ارزش ها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک