چکیده :

امروزه توسعۀگردشگری در تمامی عرصه ها، چه در سطح ملی و منطقه ای و چه در سطح بین المللی مورد توجه برنامه ریزان دولتی و شرکت های خصوصی قرار گرفته است. گردشگری دارای مفهومی بسیار گسترده در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و به عنوان یک صنعت تلقی شود، از این رو از دیدگاه مدل مفهومی اوه این صنعت می تواند تأثیر مهمی بر افزایش اشتغال، درآمدهای مرتبط با مکان های اقامتی و نیز درآمدهای دولتی کشورها از طریق دو عامل توسعه فعالیت ها و زیربناهای اقتصادی و رونق فعالیت های مختلف اقتصادی داشته باشد. در نتیجه برنامه ریزی ها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی باید به گونه ای باشد که در برگیرنده توسعه فعالیت ها و زیر بناهای اقتصادی شامل: توسعه حمل و نقل ،توسعه پول و ITC،توسعه اماکن اقامتی-رفاهی ،توسعه بهداشت و توسعه تسهیلات از یک سوی و رونق فعالیتهای مختلف اقتصادی شامل: صنایع دستی ، خدمات و مکان ها،خدمات اقامتی،فعالیت امور تفریحی،فعالیت های مربوط به بازدید و آژانس های مسافرتی از سوی دیگر باشد.

کلید واژگان :

صنعت گردشگری، رشد اقتصادی، فعالیت ها و زیربناهای اقتصادی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک