چکیده :

تغییرات در محیط، همراه با پدیده جهانی شدن، تشدید رقابت بیشتر و تغییرات در رفتارهای مشتریان، شتاب فزاینده ای به خود گرفته است. این مسئله باعث شکل گیری نیازهای جدیدی شده و تحمیل این نیازمندی های نو به مدیریت، به چالش اخیر همه تشکیلات تجاری تبدیل شده است. از اینرو، شرکتهای تجاری تلاش می کنند تا فعالیت های تجاری خود را با نیازها و الزامات محیطی همگام سازند. چرا که این مهم، ضرورت موجودیت و رشد و توسعه آن هاست. تحولات و دگرگونی های بنیادی، مستلزم تغییرات در ارزش های اساسی شرکت همچون نام تجاری آن ها نیز هست. در شرایط تجاری مدرن، برند ضرورتاً برای موفقیت استراتژی تجاری مهم است چرا که یک برند قدرتمند، سطح رضایت مشتریان و وفاداری آنان، بعلاوه کارایی استراتژی های تجاری را افزایش می دهد. اما دستیابی به موفقیتهای تجاری مبتنی بر برند تنها با مدیریت صحیح آن، با چشم اندازی استراتژیک میسر می شود. از اینرو در این مقاله به ارزیابی و تحلیل اهمیت مدیریت استراتژیک برند در شرایط متغیر جهانی پرداخته می شود.

کلید واژگان :

برند، ارزش ویژه برند، مدیریت استراتژیک برند، جهانی شدن.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک