چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
در چند سال اخیر، شاخصهای رضایت مشتری در کشورهای مختلف، چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات، در سطح ملی مورد ارزیابی و اندازهگیری قرار گرفتهاند. نتایج حاصل از اندازهگیری رضایت مشتری بصورت ملی در بسیاری از کشورها، راه را برای یافتن بهترین و متعالیترین سازمانها هموار ساخته و معیارهای اتخاذ تصمیمات استراتژیک، بمنظور ارزیابی و بهبود وضعیت رقابتی را به سادگی فراهم نموده است. تدوین شاخص ملی رضایت مشتری در سطح خرد منجر به اخذ تصمیمات مناسب در امر خرید کالاهای اساسی توسط مشتریان گردیده و در سطح کلان، به شاخصی جهت ارزیابی وضعیت اقتصادی کل کشورها مبدل شده است. از اینرو در این مقاله با توجه به اهمیت این شاخص ها، به تشریح انواع مختلف آنها و معرفی و توصیف شاخص رضایت مشتری ایرانی پرداخته میشود.
کلید واژگان :رضایت مشتری، اهمیت رضایت مشتری، شاخص های رضایت مشتری.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک