چکیده :

در چند سال اخیر، شاخص‎های رضایت مشتری در کشورهای مختلف، چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات، در سطح ملی مورد ارزیابی و اندازه‏گیری قرار گرفته‎اند. نتایج حاصل از اندازه‎گیری رضایت مشتری بصورت ملی در بسیاری از کشورها، راه را برای یافتن بهترین و متعالی‎ترین سازمان‎ها هموار ساخته و معیارهای اتخاذ تصمیمات استراتژیک، بمنظور ارزیابی و بهبود وضعیت رقابتی را به سادگی فراهم نموده است. تدوین شاخص ملی رضایت مشتری در سطح خرد منجر به اخذ تصمیمات مناسب در امر خرید کالاهای اساسی توسط مشتریان گردیده و در سطح کلان، به شاخصی جهت ارزیابی وضعیت اقتصادی کل کشورها مبدل شده است. از اینرو در این مقاله با توجه به اهمیت این شاخص ها، به تشریح انواع مختلف آن‎ها و معرفی و توصیف شاخص رضایت مشتری ایرانی پرداخته می‎شود.

کلید واژگان :

رضایت مشتری، اهمیت رضایت مشتری، شاخص های رضایت مشتری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک