چکیده :

درقانون دریایی ایران و کنوانسیونهای بین المللی بروکسل وهامبورگ حداکثرمسئولیت متصدی حمل ونقل پیش بینی شده است که ازآن تحت عنوان اصل ( تحدیدمسئولیت ) نام برده میشود.امادرمواردی متصدی حمل ونقل مکلف به جبران کامل خسارت می گردد.این موارد تحت عنوان تدلیس ، تقصیرعمدی، تقصیرسنگین ، مواردخارج ازشمول مقررات کنوانسیونهای بین المللی که ازشقوق عدم تحدیدمسئولیت به موجب قانون هستند وتوافق طرفین به مبلغی بالاترازحدتعیین شده واعلام ارزش کالاکه ازمصادیق عدم تحدیدمسئولیت به موجب قراردادمیباشد دراین مقاله موردبررسی قرارگرفته اند.

کلید واژگان :

عدم تحدیدمسئولیت / کنوانسیون بروکسل / کنوانسیون هامبورگ /تدلیس/ تقصیرسنگین/ تقلب/اعلام ارزش کالا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک