چکیده :

برنامه درسی تلفیقی یکی از مباحث مهم و در عین حال متنوع در برنامه ریزی درسی است .بطوریکه که هریک از اندیشمندان تعلیم وتربیت آن را از جنبه ای متفاوت مورد بررسی و تحقیق قرارداده اند.با توجه به اهمیت موضوع و وروشن ساختن اذهان خوانندگان وتصمیم گیرندگان در زمینه تعلیم وتربیت، در این مقاله که مروری بر مطالب و مقالات انجام شده در زمینه برنامه درسی تلفیقی می باشد به مولفه های گوناگون برنامه درسی تلفیقی از قبیل مفهوم ،تاریخچه ،ضرورت ،ویژگی ، پیش بایسته ها ، ابعاد ،انواع ،الگوها ، نتایج مثبت ومحدودیت ها ی آن پرداخته شده است . بیشتر ین تلاش در جهت بیان مفاهیم ضروری و کاربردی در زمینه برنامه درسی تلفیقی بوده است .نتایج پژوهش مبین این است که برنامه درسی تلفیقی شامل برداشت های متفاوتی از سوی متخصصان برنامه ریزی درسی است که جهت اجرای الگوهای برنامه درسی تلفیقی علاوه بر داشتن دانش ومهارت لازم در فرایند طراحی واجرا باید الگوهای مربوط منطبق با فرهنگ جامعه ،آئین نامه ها ودستورالعمل های آموزشی باشد،تا قابل اجرا در سیستم آموزشی گردد.همچنین در این راستا نیاز به امکانات آموزشی لازم و آموزش معلمان جهت آشنائی با شیوه های تدریس این نوع برنامه درسی است.

کلید واژگان :

رویکرد تلفیقی، برنامه درسی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک