تلویزیون ماهوارهای به عنوان یکی از رسانههای نوین تحولات بسیاری را در دنیای کنونی ایجاد کرده است، از جمله آنها میتوان به گسترش دسترسی مخاطبان به شبکههای مختلف تلویزیونی اشاره کرد. مخاطبان دیگر مجبور نیستند به چند شبکه تلویزیونی دولتی که انتخابهای محدودی برای آنها ایجاد میکرد توجه کنند. شبکههای تلویزیونی ماهوارهای برای انواع سلیقهها و نیازها برنامههای متفاوتی ایجاد کرده است و این مخاطب است که دست به انتخاب در مقابل سیل شبکهها میزند. (تانکارد و سوروین، ۱۳۸۱) «یکی دیگر از پیامدهایی که شبکههای ماهوارهای با خود به همراه دارد، به وجود آوردن بستری برای رقابت بر سر به دست آوردن نظر مخاطب است. به همین دلیل سعی میشود تا نظر توده مخاطبان در ساخت برنامهها در نظر گرفته شود؛ این امر باعث تخصصی شدن شبکهها و رضایت بیشتر مخاطبان شده است.» (مک کوایل ،۱۳۸۰) یکی از کشورهایی که مورد توجه برنامههای ماهوارهای قرار دارد ایران است. اما سیاست گذاریهای حاکم در ایران، بر این اصل استوار بوده است که شبکههای تلویزیونی ماهوارهای به دلیل رعایت نکردن اصول حاکم بر ایران و همچنین عدم کنترل آنها توسط دولت تاثیرات منفی را در حوزههای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد گذاشت و به همین دلیل استفاده از آنها ممنوع است.
کلید واژگان :زنان، مصرف گرایی، رسانه
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک