هدف: بررسی تاثیر آموزش شش هفته ) 12 جلسه(، طرح ملی طناورز)طناب زنی(، بر توانایی ادراکی حرکتی تعادل ایستتا دانتش آمتوزان پستر - چهارم ابتدایی شهرستان پیرانشهر می باشد. روش: این پژوهش، از نوع آزمایش میدانی بود که درآن دانش آموزان دو کلاس از دو مدرسه متفاوت به طور نمونه گیری خوشه ای مرحله اول، - یکی درگروه آزمایش) 61 نفری(، و دیگری در گروه کنترل) 64 (، انتخاب شدند. برای اندازه گیری تعادل ایستا از آزمون لک لت ک استتفاده شتد. ابتدا از آزمودنیهای دو گروه پیش آزمون گرفته شد، سپس گروه آزمایش به مدت 12 جلسه و هرجلسه به مدت 45 دقیقه، به تمرینهتای موتوب وزارت آموزش وپرورش بوورت انفرادی،گروهی پرداختند. یافته ها: مقایسه نتایج تفاوت میانگینهای پیش آزمون و پس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد، که شرکت در تمرینات طناورز موجب می شود که آزمودنیهای گروه تعلیم دیده در مقایسه با گروه کنترل، مهارت تعادل ایستا ی خود را افزایش داده اند. این تفاوت درسطح اطمینان 05 / 0 ≤ p و 01 / 0 ≤ p معنادار بود. نتیجه گیری: طرح ملی طناورز باعث رشد ادراکی حرکتی)تعادل ایستا (، دانش آموزان شد. پس می توان از طرح ملی طناورز جهت پیشرفت - در ورزشهای که نیازمند تعادل ایستا می باشد، استفاده نمود. واژگان کلیدی: طناورز، توانایی ادراکی حرکتی، تعادل ایستا ، دانش آموزان.
کلید واژگان :طناورز، توانایی ادراکی حرکتی، تعادل ایستا ، دانش آموزان.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4148182234221966
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نشریه علمی تخصصی تحقیقات کاربردی علومورزش بدون مرز
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1395/09/25 20:49:02
- ثبت کننده : محمد خالد دودمان
- تعداد بازدید : 179
- تعداد فروش : 0