چکیده :

هدف: بررسی تاثیر آموزش شش هفته ) 12 جلسه(، طرح ملی طناورز)طناب زنی(، بر توانایی ادراکی حرکتی تعادل ایستتا دانتش آمتوزان پستر - چهارم ابتدایی شهرستان پیرانشهر می باشد. روش: این پژوهش، از نوع آزمایش میدانی بود که درآن دانش آموزان دو کلاس از دو مدرسه متفاوت به طور نمونه گیری خوشه ای مرحله اول، - یکی درگروه آزمایش) 61 نفری(، و دیگری در گروه کنترل) 64 (، انتخاب شدند. برای اندازه گیری تعادل ایستا از آزمون لک لت ک استتفاده شتد. ابتدا از آزمودنیهای دو گروه پیش آزمون گرفته شد، سپس گروه آزمایش به مدت 12 جلسه و هرجلسه به مدت 45 دقیقه، به تمرینهتای موتوب وزارت آموزش وپرورش بوورت انفرادی،گروهی پرداختند. یافته ها: مقایسه نتایج تفاوت میانگینهای پیش آزمون و پس آزمون دو گروه آزمایش و کنترل نشان داد، که شرکت در تمرینات طناورز موجب می شود که آزمودنیهای گروه تعلیم دیده در مقایسه با گروه کنترل، مهارت تعادل ایستا ی خود را افزایش داده اند. این تفاوت درسطح اطمینان 05 / 0 ≤ p و 01 / 0 ≤ p معنادار بود. نتیجه گیری: طرح ملی طناورز باعث رشد ادراکی حرکتی)تعادل ایستا (، دانش آموزان شد. پس می توان از طرح ملی طناورز جهت پیشرفت - در ورزشهای که نیازمند تعادل ایستا می باشد، استفاده نمود. واژگان کلیدی: طناورز، توانایی ادراکی حرکتی، تعادل ایستا ، دانش آموزان.

کلید واژگان :

طناورز، توانایی ادراکی حرکتی، تعادل ایستا ، دانش آموزان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک