بازاریابی با موضوع مشتری و ارضای نیاز وی از طریق ارائه خدمت و محصول مناسب سر و کار دارد. در سالهای اخیر بسیاری از بنگاههای اقتصادی با توجه به اثرات استراتژی بازار بر سودآوری، اقدام به تدوین مجموعهای از روشها برای استراتژی کسب و کار و به ویژه بازاريابی نمودهاند. منظور از بازاریابی اطلاعات، فرایندها و تعاملاتی است که رضایت کاربران و درآمدزایی برای کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی را در پی دارد. عموماً بازاریابی، حلقه مفقوده فرایند اطلاعرسانی بوده است و بهکارگیری فنون بازاریابی در کتابخانهها به گذار از وضعیت محافظهکارانه در ارائه خدمات و رسیدن به نقشی فعال و اثرگذار منتهی میشود. بدین لحاظ توجه به بازارهای اطلاعات و شناخت ابعاد مختلف آن، میتواند نقش زیادی در بازاریابی اطلاعات داشته باشد، بحث مهمی که نویسندگان کتاب حاضر، آن را دستمایه پژوهش و کنکاش خود قرار دادهاند.
کلید واژگان :بازاریابی اطلاعاتی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک