چکیده :

با افزایش کیفیت بازاریابی و خدمات، روابط با مشتری رشد و تقویت می‌شود که به‌نوبه خود باعث افزایش ارزش مشتری می‌شود. همچنین، رضایت مشتریان وابسته به کیفیت خدمات است و می‌توان احتمال داد بـا افزایش کیفیت خدمات رضایت مشتریان افزایش یابد؛ هدف پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت خدمات، رضایت مشتری بر ارزش مشتری است. پژوهش حاضر برحسب هدف، كاربردي و بر اساس ماهیت، روش و چگونگی به دست آوردن داده‌های موردنیاز، پژوهش توصيفي-پيمايشي از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان مجتمع تفریحی توریستی میزبان بابلسر است و داده های پژوهش حاضر به وسیله پرسشنامه، به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و در تابستان سال 1396، جمع آوری شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده¬ها از روش معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و آمار توصیفی استفاده ‌شد. نتایج پژوهش نشان داد رابطه‌ی بین کیفیت خدمات بر ارزش مشتری مثبت و معنی‌دار است و همچنین رابطه‌ی بین رضایت مشتری بر ارزش مشتری مثبت و معنی‌دار است. در آخر پیشنهادهایی جهت برنامه‌ریزی برای مدیران سازمان و همچنین پیشنهاد‌هایی جهت تحقیق در آینده ارائه گردید.

کلید واژگان :

رضایت مشتری، کیفیت خدمات، ارزش مشتری، تفریحی توریستی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک