صنعت گردشگری پزشکی در سطح بینالمللی از لحاظ رشد غیر قابل کنترل، چند میلیارد دلاری و انتفاعی است و قابلیتهای ایران در عرصهی گردشگری پزشکی بسیار چشمگیر و ارزنده میباشد. از این رو، امروزه نگاه ویژه به موضوع گردشگری سلامت و جذب بیماران خارجی به طور جدی مورد توجه دستاندرکاران وزارت بهداشت در کشورمان قرار گرفته است. شش سیگما و عوامل کیفیت آن، به عنوان فرهنگی جدید در عرصه رضایتمندی مشتریان و صنایع خدماتی نظیر صنعت گردشگری پزشکی قلمداد میگردند. پروژههای شش سیگما به حل مسائل اصلی مشتریان خواهند پرداخت. با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر سعی در ارزیابی شاخصهای سنجش کیفیت عملکرد صنعت گردشگری پزشکی با رویکرد شش سیگما دارد. پژوهش حاضر از نوع هدف تحقیقی-کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها توصیفی-تحلیلی است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که عوامل کیفیتی و مالی مهمترین شاخصها در سنجش عملکرد صنعت گردشگری پزشکی میباشند و عملکرد رقابتی، نوآوری و عملیاتی در رتبههای بعدی قرار می گیرند. در ادامه برای تقویت و اجرای رویکرد شش سیگما در صنعت گردشگری پزشکی پیشنهادهایی از جمله انجام مطالعات پایهای جهت شناسایی حیطه اجرای شش سیگما، تعیین تیمهای اجرایی و آموزش متدولوژی شش سیگما به تیمها و اجرای چرخه DMAIC داده شد.
کلید واژگان :سنجش کیفیت، شش سیگما، عملکرد، گردشگری پزشکی، تکنیک سوارا
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک