زمینه: مشارکت، مفهوم کهن و قابل بررسی است که هر چند پژوهشهای زیادی در رابطه با آن انجام شده است، باز هم جای کنکاش بیشتر در آن وجود دارد. هدف از این پژوهش ارزیابی آمادگی مدارس برای استقرار مدیریت مشارکتی میباشد. روش تحقیق: این پژوهش از نظر هدف کاربردی میباشد و از نظر روش توصیفی-پیمایشی بوده است.جامعه آماری این پژوهش کلیهی معلمان مرد مدارس متوسطه پسرانه ناحیه دو شهر همدان که در مدارس راهنمایی مشغول به تدریس میباشند که تعداد آنها271 نفر میباشد. براساس فرمول کوکران تعداد حجم نمونهی تحقیق برابر با 159 نفر برآورد شده است. روش نمونهگیری تصادفی ساده میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته میباشد. با توجه به تائید اساتید و متخصصان روایی پرسشنامه محتوایی میباشد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ9776/0 می باشد. یافتهها: روش تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آزمون تی میباشد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که سبک رهبری مدیران، ساختار سازمانی، نظام آموزش و پرورش، عوامل اقتصادی، آموزش کارکنان، عوامل فرهنگی و عوامل فردی بر میزان استقرار مدیریت مشارکتی تاثیر دارد. نتیجهگیری: نتایج تحقیق با توجه به یافتهها نشان داد که به ترتیب سبکهای رهبری، ساختار سازمانی، نظام آموزش و پرورش، عوامل فرهنگی، عوامل اقتصادی، آموزش کارکنان و در نهایت عوامل فردی بر میزان استقرار مدیریت مشارکتی موثر است.
کلید واژگان :سبک رهبری مدیران؛ ساختار سازمانی؛ نظام آموزش و پرورش؛ عوامل اقتصادی؛ آموزش کارکنان؛ عوامل فرهنگی و عوامل فردی؛ میزان استقرار مدیریت مشارکتی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4153565279349623
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : رسالت های مدیریت دولتی که وزرات علوم اسم مجله را خط مشی گذاری عمومی در مدیریت اعلام کرده است
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1397/06/08 22:43:13
- ثبت کننده : حاجیه رجبی فرجاد
- تعداد بازدید : 268
- تعداد فروش : 0