چکیده :

این پژوهش به منظور بررسی تأثیر مدیریت زنجیره تأمین سبز بر عملکرد سبز و رقابت شرکت در شرکت صنایع غذایی شام شام شیراز انجام شد. برای گردآوری دادههای میدانی از پرسشنامه یانگ و همکاران 5113 ( که به همین منظور طراحی و تدوین شده بود، استفاده گردید. پرسشنامه بین 91 نفر جامعه آماری که ( کلیه مدیران و کارشناسان شرکت صنایع غذایی شام شام شیراز می باشد، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از از روش بررسی Smart-PLS نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سؤالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرم افزار استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان )PLS( معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی میدهد که عملکرد سبز داخلی شرکت بر همکاری های سبز خارجی تأثیر مثبت و معنی داری دارد، همچنین عملکرد سبز داخلی شرکت و همکاری های سبز خارجی بر عملکرد سبز شرکت تأثیر مثبت و معنی داری دارند. نتایج در نهایت تأثیر مثبت و معنی دار عملکرد سبز داخلی شرکت، همکاریهای سبز خارجی و عملکرد سبز شرکت بر رقابت شرکت را مورد تأیید قرار می دهند. به طور کلی، نتایج حاکی از آن است که تقویت مدیریت زنجیره تأمین سبز منجر به بهبود عملکرد سبز می گردد، که به نوبه خود افزایش توان رقابت شرکت را در پی دارد.

کلید واژگان :

مدیریت زنجیره تأمین سبز، عملکرد سبز داخلی، همکاری های سبز خارجی، عملکرد سبز شرکت، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک