چکیده :

مطالعهی حاضر، با تاکید بر اهمیت پایهای و حیاتی رویکرد “سبز” در راهبردهای بازاریابی سازمان، علاقهمند است تا پاسخی علمی و عملی در ارتباط با این پرسش پژوهشی که “اثرراهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد بهواسطهی پارامترهای خلق دانش چگونه است؟” ارائه دهد. مطالعهی حاضر بر اساس روش توصیفی، تحلیلی )همبستگی( و پژوهشی کاربردی در زمینهی بازاریابی سبز و محصول سبز در شرکت تکدانه است. جامعهی آماری دربرگیرندهی تقریبا بیش از 150 نفر بوده است. نمونهگیری بدون جایگذاری از جامعهی متناهی و نیز استفاده از جدول مورگان، 90 نفر از جامعهی مذکور را مورد مطالعه قرار داده است. انجام مطالعات کتابخانهای، اجرای مصاحبههای حضوری، استفاده از پرسشنامههای طراحیشده توسط پژوهشگر، سه روشی بوده است که مطالعهی حاضر برای جمع آوری اطلاعات موردنیاز خود استفاده نموده است. بهجهت آزمون پایایی ابزار اندازه گیری، از آماره آلفای کرونباخ استفاده شده است. همچنین، به منظور آزمون روایی محتوایی این ابزار، نظر نخبگان مرتبط با موضوع تحت مطالعه بههمراه ادبیات و تئوریهای نظری موجود مبنا قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که هر یک از فرضیهها بهلحاظ آماری معنادار است و راهبردهای بازاریابی سبز بر عملکرد سازمان بهواسطهی پارامترهای خلق دانش بهطور مثبت و معناداری موثر هستند و نحوه اثرگذاری هر یک از عناصر آمیختههای سبز بر راهبردهای دانشآفرینی یکسان نمیباشد.

کلید واژگان :

عملکرد، بازاریابی سبز، محصول سبز، قیمت سبز، ترویج سبز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک